Close this search box.

Jaaroverzicht 2020: de leukste uitjes van de afgelopen 365 dagen

Jaaroverzicht 2020

Bij het einde van het kalenderjaar hoort gewoon een overzicht, dus hierbij het jaaroverzicht 2020. Een jaar waar we niet veel over hoeven te zeggen. Team OmniTraveler maakte er het beste van en blikt met plezier terug op de gemaakte trips van het afgelopen jaar. T(r)ips die jij als lezer, op jouw beurt, in 2021 kunt gaan ondernemen.

Jaaroverzicht 2020: Januari

Antwerpen

Op de tweede dag van 2020 sprong team OmniTraveler in de auto om zich nog even in de kerstsfeer van Antwerpen onder te dompelen. Gewoon, omdat Antwerpen altijd een goed idee is. Onze jongste telg van het team (9 jr.) ging en passant op avontuur met Portico, een leuke en leerzame speurtocht door ’t Stad dat ons zelfs op plekjes bracht, waar we niet eerder voetstappen achterlieten.

Jaaroverzicht 2020 Antwerpen België

➡️ Lees ook: Antwerpen Luchtbal is volop in beweging én staat bol van de street art

Maastricht

Een verjaardag bracht ons naar Maastricht. Om van de nood een deugd te maken, besloten we er een weekendje weg van te maken. Een overnachting in Eden Design Hotel Maastricht was een goed idee, aangezien de verjaardag tot in de kleine uurtjes voortduurde. Na een uitgebreid ontbijt in het hotel, de volgende ochtend genoeg energie opgedaan, voor een stevig eindje wandelen rond/op de Sint Pietersberg en de ENCI groeve, een intrigerend natuur/wandelgebied in wording.

ENCI groeve Maastricht wandelen Nederland Zuid-Limburg

➡️ Lees ook: Groetjes uit Maastricht, het ‘land’ van joie-de-vivre en zoervleis, een fijn artikel waarin local Kim de beste plekken in de stad met je deelt.

Utrecht

De jaarlijks terugkerende Vakantiebeurs blies dit jaar 50 kaarsjes uit. Zoals elk jaar ben ik meerdere dagen tijdens het event in de Jaarbeurs te vinden. Dit jaar besloot ik een nachtje in Utrecht te blijven slapen om heen- en weer reizen te vermijden. Ik koos het BUNK hotel op loopafstand van het beurscomplex. Een goede keuze. Toffe kamer, nog toffere lokatie (in een oude kerk) en midden in het centrum. Ook ideaal voor een citytrip in de Domstad.

➡️ Lees hier het verslag: BUNK Hotel Utrecht. Modern overnachten in een oude kerk

BUNK Hotel Utrecht hotelkamer

➡️ Lees ook: Utrecht: 9 x must-see highlights in de historische Domstad

Jaaroverzicht 2020: Februari

Valencia

Het bezoek aan Valencia in de zomer van 2019 moesten we wegens familieomstandigheden verzetten naar 2020. Terwijl de dagen in Nederland nog meer dan fris zijn, flaneren wij door deze fijne Spaanse stad en laten ons de cava en de tapas op de vele terrassen – in het zonnetje – goed smaken. Vanuit ABCYou Bed & Breakfast ontdekken we alle uithoeken van de stad. Ook al was ik tweemaal eerder in Valencia, dat zal me er niet van weerhouden nog eens terug te keren. Aanrader.

jaaroverzicht 2020 Valencia Spanje

Jaaroverzicht 2020: Maart

Breda

Hoewel ik Breda mijn thuis mag noemen, is er altijd wel iets nieuws te beleven. In korte tijd breidde het aanbod aan street art in de stad behoorlijk uit, dat we besloten de fietstocht van Blind Walls Gallery te rijden. Dwars door verschillende wijken, trapten we van het ene publieke kunstwerk naar het andere. Het aanbod groeit nog altijd, dus wellicht moet ik binnenkort maar eens een vernieuwde ronde gaan rijden om alle nieuwe aanwinsten eens goed te gaan bekijken.

➡️ Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel het artikel Blind Walls Gallery fietstour, ontdek street art buiten het centrum van Breda

AlfAlfA street art Breda Dijklaan duif

Jaaroverzicht 2020: April

Cadzand

Wat is er fijner dan even uitwaaien aan zee. In april pakten we de auto en reden naar het vrijwel uitgestorven Cadzand. Een middag vol zee, zand en water. De batterij is weer opgeladen, wij kunnen er de komende tijd weer tegenaan.

Jaaroverzicht 2020 Cadzand

Jaaroverzicht 2020: Juni

Landal Amerongse Berg

Wie OmniTraveler.nl, online reismagazine voor de veelzijdige reiziger, vaker leest, weet dat wij regelmatig op een van de Landal parken te vinden zijn. Het voorjaar van 2020 vormt daarop geen uitzondering. Landal Amerongse Berg is een klein, maar erg fijn park gelegen op de Utrechtse Heuvelrug. Genoeg mogelijkheden voor uitstapjes vanaf het vakantiepark.

Hoe ons weekend er uit zag, lees je in het artikel Landal Amerongse Berg, heerlijk overnachten op de Utrechtse Heuvelrug

Landal Amerongse Berg bungalow achterzijde tuin

Gouda

Sinds ik een aantal jaren geleden de content schreef voor de welkomstbrochure van de VVV, heeft Gouda een speciaal plaatsje in mijn hart verovert. Mijn meest recente bezoek bracht me naar de kort daarvoor geopende Gouda Cheese Experience en de Siroopwafel Fabriek. Kort samengevat; een smakelijk bezoek.

selfie Gouda Cheese ExperienceGouda voor foodies Kamphuisen Siroopwafels Gouda Nederland

Hard Rock Hotel Amsterdam American

Was ik een paar dagen eerder in de gloednieuwe Gouda Cheese Experience in Gouda, ook in Amsterdam zijn de deuren van het Hard Rock Hotel Amsterdam American nog maar net geopend. Het statige American heeft een volledige make-over ondergaan. Om de Hard Rock experience zelf te ervaren, vertoeven we in een heerlijke luxe suite, waar eerlijk ik gezegd, erg moeilijk afscheid van kon nemen.

➡️ Lees ook: Hard Rock Hotel Amsterdam American, It’s Only Rock’n’Roll (But I Like It)

jaaroverzicht 2020 Hard Rock Hotel Amsterdam American

Zaanse Schans, Volendam, Waterland

Hoe Hollands wil je het hebben? Ik hou er van. De Molens, de houten huizen, het vissersverleden. Met een groep reisprofessionals toerde ik een dagje door het meest toeristische stuk van ons land en ik genoot met volle teugen. Met burgemeestersvrouw Kaatje Slagter op pad op de Zaanse Schans, kaas proeven bij Henri Willig en per e-bike fietsen naar Marken.

Lees ook:

Kaatje Slagter Zaanse Schans

Jaaroverzicht 2020: Juli

Roadtrip Brabant

Per FIAT 500 van Breda naar de geboorteplaats van Vincent van Gogh. Een selfie in Zundert met de meest beroemde inwoner en zijn broer. Een worstenbroodje eten in een eeuwenoude herberg. Talloze traptreden trotseren om vanuit de koepel van een mini Sint Pieter een basiliek te bewonderen en via groene zones terug naar de Parel van het Zuiden. Een dag met een gouden randje.

(route Breda – Zundert – Klein Zundert – Oudenbosch – Kop van het land – Biesbosch – Breda)

jaaroverzicht 2020 roadtrip Brabant

Roadtrip per vintage Porsche 911

Oké, de roadtrip per FIAT 500 was supertof, maar de roadtrip langs kastelen en vestigsteden per Porsche 911 deed er nog net een schepje bovenop.

➡️ Lees ook: Huur een Oldtimer: Steel de show met een stoere Porsche 911 Targa

Huur een Oldtimer Porsche 911 cabrio targa

Brussel

Bruxelles, ma belle. Altijd goed om weer even in een van mijn favoriete steden te zijn. Dit keer met een ‘missie’. We zijn er op Zomerzoektocht. Gewapend met vier verschillende speurtochten, struinen we twee dagen door de Belgische hoofdstad op zoek naar aanwijzingen en verborgen plekjes.

➡️ In het artikel Zomerzoektocht Brussel: Op ontdekkingstocht in de Belgische hoofdstad lees je alles over de Zomerzoektocht

Zomerzoektocht Brussel Manneken Pis Zomerzoektocht Brussel 2020

Floriworld Aalsmeer

Voor de derde keer in 2020 had ik een primeur. Ook bij Floriworld in Aalsmeer was de verf nauwelijks opgedroogd toen ik er een bezoek bracht. Vooraf wist ik niet helemaal goed wat ik kon en mocht verwachten van deze nieuwe attractie naast de welbekende bloemenveiling, maar geloof me, hier wil je een keer heen.

➡️ Overtuig jezelf en lees Floriworld, bloemenpracht en plantenweelde in Aalsmeer

Floriworld Aalsmeer Nederland

Madurodam

De kleinste stad opende kort voor ons bezoek haar nieuwste attractie De Vliegende Hollander, daar moeten we natuurlijk op af. Het was even wachten op een plekje in het nostalgische vliegtuig maar dan heb je ook wat. Voor wie denkt dat Madurodam ‘slechts’ de kleine huisjes biedt, is recentelijk niet meer in het amusementspark geweest. Het park biedt namelijk tal van (interactieve) attracties voor een volledig dagje uit.

➡️ Madurodam, dwalen door Nederland in zakformaat

Madurodam

Jaaroverzicht 2020: Augustus

Katwijk en omgeving

Eigenlijk gingen we op de laatste dag van juli al richting Katwijk, maar het grootste gedeelte van ons verblijf spendeerden we in augustus in dit deel van Nederland. Een weekend in het teken van surfen, strand jutten, camping life en stoomtreinen. Een streek van verrassingen.

➡️ Streek van verrassingen. Van surfen in Katwijk tot oude stroomtreinen

Stoomtrein Katwijk Leiden Grondstofjutters Katwijk aan Zee Surfschool Katwijk streek van verrassingen

Archeon

Even een dag terug in de tijd, zonder dat je daar een teletijdmachine voor nodig hebt. Nooit eerder was ik in het Archeon, maar wat een aangename verrassing was dit uitje in 2020. Een mooi aangelegd park, bevlogen vrijwilligers en enorm interactief en educatief. Neem in het nieuwe jaar allemaal een keer je kind mee naar dit park in Alphen aan de Rijn.

➡️ Archeon, avontuur in de prehistorie, Romeinse tijd en de Middeleeuwen

Ridder Middeleeuwen Museumpark Archeon orehistorie

Fietsen door de Bloemenstreek

Helma strijdt ervoor dat de term Bollenstreek verandert in Bloemenstreek. ‘Het zijn immers de bloemen die mensen naar dit deel van Nederland trekken, niet de bollen,’ klinkt het standvastig uit haar mond wanneer ze me voor een 60-kilometer lange fietstocht door deze streek voert. We trappen langs bloemen – veel bloemen – maar ook door duinen en langs kerken en kastelen. Hoe je deze streek ook noemt, het blijft een fraai stukje Nederland.

➡️ Bloemenstreek, fietsen langs dahlia’s, duinen en diverse dorpen

Nederland Bloemenstreek Bollenstreek

Jaaroverzicht 2020: September

Met Love my tender varen over de Loosdrechtse plassen

Nathalie en Michael van Love my tender namen me aan boord voor een relaxte middag varen over Loosdrechtse Plassen en de Vecht. Ik hoef je vast niet te vertellen dat het een heerlijke tocht was.

➡️ In het artikel Varen over de Loosdrechtse plassen en de Vecht met Love My Tender lees je hoe je zelf een keer mee kunt varen

Love my tender Nederland Loosdrechtse plassen

Boerenbed

Een keertje naar het Boerenbed, dat stond al een tijdje op de reis bucketlist van de jongste reistelg van team OmniTraveler. In september 2020 was het dan – eindelijk – zo ver. Een heel weekend lang tussen het vee, beesten voeren, spelen in een hooiberg en hout hakken voor kachel in de luxe tent. De dagen vlogen om, maar als het aan onze junior ligt, keren we snel een keer terug naar het Boerenbed.

➡️ Als je het artikel Back to basic op BoerenBed Boerderij de Landhoeve leest, ben ik van overtuigd, dat je je kinderen ook een keer zo’n weekend omringd door beesten en natuur gunt.

BoerenBed Boerderij de Landhoeve beesten voeren geiten

Amsterdam

Werk bracht me naar Amsterdam, waar ik meteen maar een nachtje bleef slapen in het nog in wording zijnde deel van Amsterdam Noord. Het Yotel waar ik verbleef is meer dan gereed om gasten te ontvangen, de omgeving volgt snel.

➡️ Yotel Amsterdam – Ideale uitvalsbasis om Amsterdam Noord te verkennen

Yotel Amsterdam

Veluwe

Met dezelfde leuke club mensen waarmee ik eerder dit jaar de Zaanse Schans en Volendam en omgeving bezocht, strijk ik dit keer neer op de Veluwe. Een ramvolle dag vol kunst, natuur, grote hoogtes en koninklijke bouwwerken.

Kröller-Müller VeluweEusebius ArnhemPaleistuinen Loo Apeldoorn

Rotterdam

In het weekend van POW! WOW! Rotterdam trok ik naar de Maasstad om er oude(re) en vers aangebrachte street art te bewonderen in de Afrikaanderwijk. En ik kan je verklappen daar zitten een aantal hele toffe exemplaren tussen.

➡️ Meer street art in Rotterdam? Check Rewriters010, street art kleurt Rotterdam een beetje mooier. In het artikel lees je over een street art route in het centrum van Rotterdam.

jaaroverzicht 2020 Rotterdam Rewriters PowWow Afrikaanderwijk

Jaaroverzicht 2020: Oktober/November

Wandelen in Brabant

De herfst van 2020 was ideaal om te wandelen. Normaal doe ik dat – vrijwel dagelijks – rondom mijn huis en in mijn eigen woonplaats, maar dit jaar besloot ik eens wat meer van deze geijkte paden af te wijken. Talloze wandelingen maakte ik in eigen provincie. Voor de fotocollage in dit artikel pikte er vier uit, die me tot nu het meest zijn bijgebleven.

Links boven: Uitzichttoren Pompejus bij Fort de Roovere in Halsteren
Rechts boven: Moerputtenspoorbrug nabij ‘s-Hertogenbosch
Links onder: ‘de Melkfabriek’ op de Andreas Schotel route rondom Esbeek
Rechts onder: Flaestoren op Landgoed de Utrecht
➡️ Voor meer wandelinspiratie: check de highlights op het Instagram account van OmniTraveler

jaaroverzicht 2020 wandelen in Brabant

Jaaroverzicht 2020: December

Center Parcs De Kempervennen

Je hebt vakantieparken met vakantiehuizen en je hebt vakantieparken met woonboten. Ra ra, waar koos OmniTraveler voor? Precies, overnachten op een woonboot. Vanaf het water maakten we een pracht van een fietstocht door De Malpie natuurgebied en omgeving, nabij De Kempervennen en ondernamen we diverse activiteiten op het park zelf.

➡️ Lees hier het uitgebreide verslag van ons verblijf

woonboot bij Centerparcs De Kempervennen

Sittard-Geleen

Voor werk zakte ik af naar het Zuiden des lands, naar Sittard-Geleen om precies te zijn. Eerlijk gezegd kon Geleen me niet zo bekoren, maar door Sittard werd ik aangenaam verrast.

jaaroverzicht 2020 Limburg Sittard Geleen

Natuurhuisje Weesp

We sluiten het jaar af midden in de natuur, in een drijvend natuurhuisje. Een beetje koud, maar zo leuk!
Lees snel over onze avonturen op de Vecht in het artikel Natuurhuisje in Weesp: overnachten aan de oevers van de Vecht.

Natuurhuisje in Weesp Jaaroverzicht 2020

Dit was het jaaroverzicht 2020 met de leukste uitjes van de afgelopen 365 dagen. Uitjes die ook leuk zijn om te ondernemen in 2021. Veel plezier!

Welk uitje zet jij voor 2021 alvast in je agenda?

Onderwerpen

Meer reisinspiratie